بانک کتاب | خرید اینترنتی کتاب | خرید تلفنی کتاب | خریدکتاب | بانک کتاب ایرانیان

خرید اینترنتی کتاب از انواع انتشارات های درسی ، کمک درسی و دانشگاهی و عمومی

بانک کتاب | خرید اینترنتی کتاب | خرید تلفنی کتاب | خریدکتاب | بانک کتاب ایرانیان

خرید اینترنتی کتاب از انواع انتشارات های درسی ، کمک درسی و دانشگاهی و عمومی

کتاب خداحافظ گاری کوپر از رومن گاری ترجمه شده توسط سروش حبیبی در سایت بانک کتاب ایرانیان برای اولین بار عرضه شده است. کتاب خداحافظ گاری کوپر در نشرنیلوفر به چاپ رسیده است.

حاشیه‌های زندگی رومن گاری بسیارند؛ از ماجراهای عاطفی تا فعالیت‌های هنری؛ از پروازهای نظامی در جنگ جهانی دوم تا فعالیت به عنوان یک دیپلمات سیاسی.
اما آنچه در این‌جا مورد توجه ماست، رومن گاری به عنوان یک نویسنده است.
گاری آن‌قدر روایت‌های مختلف و متفاوت و بعضا متعارض برای زندگی و کارهایش ارائه کرده که نتوانیم به سادگی در موردش به جمع‌بندی برسیم.

رومن گاری متولد ۱۹۱۴، با نام اصلی رومن کاتسِف و دارای اسم های مستعار دیگری مانند امیل آخار، دیپلمات فرانسوی، رمان نویس، کارگردان و همچنین خلبان جنگ جهانی دوم بود. او یکی از محبوب ترین و پرکارترین نویسندگان فرانسه است که بیش از سی مقاله، رمان و خاطرات را چه با نام خود و یا با نام های مستعار به رشته تحریر در آورده است. رومن گاری تنها نویسنده ای است که موفق شده جایزه کنگور را دو بار به دست آورد. یکبار با نام اصلی خود و بار دیگر با یکی از نام های مستعارش.

هیچکس تا به حال دو مرتبه در عمرش عاشق نشده،عشق دوم،عشق سوم،اینها بی معنیست.فقط رفت و امد است.افت و خیز است.معاشرت میکنند و اسمش را میگذارند عشق...!
از همین می‌ترسم که به کسی یا چیزی عادت کنی،
اون وقت اون کس یا اون چیز قالت بذاره!
اون موقع دیگه هیچی برات نمی‌مونه!
می‌فهمی چی می‌خوام بگم؟!
"...هیچ چیز را نمیشد حالیش کرد. این حال اصطلاحی داشت که باگ مورن پیدا کرده بود."آزادی از قید تعلق". چیز فوق العاده ای بود. وقتی از قید تعلق آزادی یعنی تنهایی. نه طرفدار کسی هستی نه ضد کسی. همین. باگ میگفت که بزرگترین مسئله جوانان اینست که چطور این اکسیر را پیدا کنند."
خداحافظ_گاری_کوپر، نام رمانی فلسفی_سیاسی از نویسنده فرانسوی رومن_گاری است. رمان دربارهٔ جوانی ۲۱ ساله به نام لنی است که از زادگاه خود آمریکا به کوه‌های سوییس پناه می‌برد و دربارهٔ فلسفه زندگی او و دیدگاه‌هایش است.
خداحافظ گاری کوپر در روز های اوج جنگ سرد نوشته شده؛ روزهایی که یک خط جهان را به دو قسمت تقسیم می کرد و سردمداران هر منطقه، وعده زندگی بهتر را به شهروندان خود می دادند.
نویسنده شخصیتی خلق می کند که از آمریکا فرار می کند اما به شوروی نمی رود. می رود در کشوری که همواره بی طرف بوده؛ سوئیس. در سوئیس هم در شهر نمی ماند، به نوک قله پناه می برد. لنی یک ایدئولوژی خاص دارد که خودش آن راآزادی از قید تعلق می نامد. او از هرگونه وابستگی بیزار است. ازدواج و تشکیل خانواده برایش مانند کابوسی است که تصور آن هم هولناک است. حتی می توان گفت که وابستگی به وطنش، آمریکا، را نیز کم و بیش قطع کرده است.
این ماه برای من با شاهکار رومن‌گاری شروع شدو از همون صفحات اول جز یکی از عالی ترین و پر حرف ترین کتاب هایی شد که تا به حال خوانده ام.
لحن طنز کتاب همراه با نقد های اجتماعی تند و تیز نویسنده به اروپا و مخصوصا آمریکا یکی از مهمترین ویژگی های این کتابه که به شدت خواننده رو با رک گوییش شگفت زده می کنه. و شخصیت بامزه و بی تفاوت لنی به همراه حضور پررنگ و برانگیزنده ی شخصیت زن داستان چنان هارمونی پرقدرتی رو به نمایش گذاشتند که خواننده را بی وقفه به پیش میبرند و در دل اتفاقات سریع و غیر قابل پیش بینی رها می کنند.

خرید اینترنتی کتاب خداحافظ گاری کوپر از رومن گاری سروش حبیبی

پیک کتاب

خرید کتاب

فروش کتاب

فروشگاه اینترنتی کتاب

بانک کتاب

فروش تلفنی کتاب

  • محمد اسکندری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی